З порту Південний вийшло судно, на якому експортували рекордні 195,7 тисячі тонн вантажу. Загалом із серпня 2023 року морським коридором кораблі вже експортували понад 36 млн тонн вантажів.
Про це повідомив міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков.
Корабель Captain Leonidas під прапором Панами став найбільшим серед усіх, які заходили в українські порти після початку повномасштабного вторгнення. Довжина цього судна становить 300 метрів, ширина — 50 метрів, дедвейт — понад 203 тисячі тонн.
Загалом морським коридором уже експортували понад 36 млн тонн вантажів із серпня 2023 року. Це вище за показники «зернової ініціативи» за рік існування. Так, українським коридором пройшло вже 1286 суден, які експортували 25 млн тонн агропродукції до країн Азії, Африки та Європи.
Наразі на підхід до портів Одеса, Чорноморськ та Південний очікують 135 суден, які мають експортувати 4 млн тонн вантажів.
Довідка ДО
Чорноморську зернову ініціативу, яка передбачає вивезення зерна з трьох українських портів — Чорноморська, Одеси та Південного, — уклали 22 липня 2022 року в Стамбулі за участі України, рф, Туреччини та ООН на 120 днів. Між собою Україна та росія угоди не підписували — лише паралельні домовленості з партнерами.
Дію угоди продовжували кілька разів, попри погрози росії її зупинити. А втім, росіяни ще з листопада 2022 року під різними приводами саботували й затягували час проведення інспекцій у межах «зернової ініціативи».
У липні 2023 року МЗС росії заявило, що «немає підстав» для чергового продовження угоди. Натомість там висунули п’ять вимог для продовження ініціативи, зокрема перепідключення «россільгоспбанку» до SWIFT та «розморожування» активів російських компаній.
За даними ЗМІ, в ООН розглядали серйозні поступки в санкціях проти рф для розблокування «зернової угоди».
Після зриву «зернової угоди» росія вдалася до системних повітряних атак портової інфраструктури для зупинки українського агроекспорту. Також спостерігалися спроби провокацій у Чорному морі для впливу на рух суден до українських портів.
Рекордные 195,7 тысячи тонн на одном судне экспортировали из порта “Южный”
Из порта Южный вышло судно, на котором экспортировали рекордные 195,7 тысяч тонн груза. Всего с августа 2023 морским коридором корабли уже экспортировали более 36 млн тонн грузов.
Об этом сообщил министр развития общин, территорий и инфраструктуры Александр Кубраков.
Корабль Captain Leonidas под флагом Панамы стал самым большим среди всех, заходивших в украинские порты после начала полномасштабного вторжения. Длина этого судна составляет 300 метров, ширина — 50 метров, дедвейт — более 203 тысяч тонн.
Всего морским коридором уже экспортировали более 36 млн тонн грузов с августа 2023 года. Это выше показателей «зерновой инициативы» за год существования. Так, по украинскому коридору прошло уже 1286 судов, которые экспортировали 25 млн тонн агропродукции в страны Азии, Африки и Европы.
В настоящее время подход к портам Одесса, Черноморск и Южный ожидают 135 судов, которые должны экспортировать 4 млн тонн грузов.
Справка ДО
Черноморскую зерновую инициативу, которая предусматривает вывоз зерна из трех украинских портов – Черноморска, Одессы и Южного, – заключили 22 июля 2022 года в Стамбуле с участием Украины, России, Турции и ООН на 120 дней. Между собой Украина и Россия соглашения не подписывали — только параллельные договоренности с партнерами.
Действие соглашения продолжали несколько раз, несмотря на угрозы россии его остановить. Впрочем, россияне еще с ноября 2022 под разными предлогами саботировали и затягивали время проведения инспекций в рамках «зерновой инициативы».
В июле 2023 года МИД России заявил, что «нет оснований» для очередного продления соглашения. Там выдвинули пять требований для продолжения инициативы, в частности переподключение «Россельхозбанка» к SWIFT и «размораживание» активов российских компаний.
По данным СМИ, в ООН рассматривали серьезные уступки в санкциях против РФ для разблокирования «зернового соглашения».
После срыва «зернового соглашения» россия прибегла к системным воздушным атакам портовой инфраструктуры для остановки украинского агроэкспорта. Также наблюдались попытки провокаций в Черном море для влияния на движение судов в украинские порты.