акція
Консультація

Акційний товар можна повернути, — Держпродспоживслужба

Купуючи акційні товари під час їх розпродажу, споживачі мають такі ж права, як і під час придбання товарів без акційних пропозицій на них.

Про це повідомили у ГУ Держпродспоживслужби в Одеській області.

Відповідно до статті 15 Закону України «Про захист прав споживачів» після публічного повідомлення про початок проведення розпродажу, застосування знижок або зменшення ціни до споживачів, повинна доводитися інформація про ціну продукції, що була встановлена до початку проведення відповідного розпродажу, застосування знижок або зменшення ціни, а також ціну цієї ж продукції, встановлену після їх початку.

Крім того, вживання понять «знижка» або «зменшена ціна» або будь-яких інших, аналогічних за значенням, дозволяється лише з додержанням таких умов:

  • якщо вони застосовуються до продукції, яку безпосередньо реалізує суб’єкт господарювання;
  • якщо такого роду знижка або зменшення ціни застосовується протягом визначеного та обмеженого періоду часу;
  • якщо ціна продукції є нижчою від її звичайної.

Відповідно до частини 5 статті 15 Закону України «Про захист прав споживачів», вживання поняття «розпродаж» або будь-яких інших, аналогічних йому, дозволяється лише з додержанням таких умов:

  • якщо здійснюється розпродаж усіх товарів у межах певного місця або чітко визначеної групи товарів;
  • якщо тривалість розпродажу обмежено в часі;
  • якщо ціни товарів, що підлягають розпродажу, є меншими від їх звичайної ціни.

Зазвичай, продавці товарів повідомляють інформацію про знижки та про розпродаж на продукцію у вигляді реклами. І тому така інформація має відповідати вимогам законодавства у сфері реклами.

Чим регулюється повернення акційних товарів?

Взаємовідносини між продавцем та споживачем в подібних питаннях регламентуються Цивільним кодексом і Законом України «Про захист прав споживачів». Згідно з цими законодавчими актами, акційний товар прирівнюється до звичайного товару.

Якщо продавець розмістив у магазині табличку: «Акційний товар поверненню не підлягає», то така інформація суперечить вимогам законодавства про захист прав споживачів.

Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.

Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов’язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару.

Повернути акційний товар споживач має право відповідно до статті 9 Закону України «Про захист прав споживачів», за стандартною схемою: протягом 14 днів, не рахуючи дня покупки, в разі, якщо є чек або інший платіжний документ, і товар наданий в тому вигляді, в якому був проданий (не використовувався, з ярликами та бірками). Гроші повертаються в день повернення товару або, якщо це неможливо, не пізніше семи днів від цієї дати.

ПІДПИСУЙСЯ НА НАШ TELEGRAM І БУДЬ В КУРСІ ПОСТІЙНО!

Консультация специалиста

Календар

Май 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031