топливо
Авто

Що робити споживачу, якщо його автомобіль на АЗС заправили не відповідним паливом?

Головне управління Держпродспоживслужби в Одеській області нагадує споживачам про їх права у разі заправки автомобіля працівниками автозаправної станції паливом, яке не відповідає заявці на заправку та технічним вимогам автомобіля, встановленим виробником.

Якщо на автозаправній станції чи іншому пункті продажу нафтопродуктів працівники АЗС залили у Ваш автомобіль паливо, яке не відповідає Вашому замовленню (бензин/дизпаливо), чим було завдано шкоду Вашому автомобілю, Ви маєте право вимагати у продавця палива компенсацію за заподіяну шкоду, оскільки заправка автомобіля, обладнаного дизельним двигуном, бензином та навпаки, згідно з чинним законодавством вважається продажем продукції з дефектом, що призвело до виходу з ладу автомобіля, тому витрати споживача на усунення завданої шкоди підлягають відшкодуванню.

Відповідно до статті 4 Закону України «Про захист прав споживачів» останні мають право на відшкодування майнової та моральної шкоди, завданої внаслідок недоліків продукції (дефекту в продукції), відповідно до закону.

Згідно зі статтею 16 Закону України «Про захист прав споживачів» шкода, завдана внаслідок недоліків продукції (дефекту в продукції), відшкодовується відповідно до закону.

Статтею 6 Закону України «Про відповідальність за шкоду, завдану внаслідок дефекту продукції» передбачено, що потерпілий повинен довести: наявність шкоди; наявність дефекту в продукції та наявність причинно-наслідкового зв’язку між дефектом в продукції та шкодою.

На підставі зазначеного, в разі виникнення такої ситуації рекомендуємо споживачу зафіксувати факт невідповідності замовленого та фактично отриманого виду палива, зібрати докази завдання шкоди продавцем автомобільного палива (акт фіксування зазначеного випадку, договір із сервісним центром, до якого звернувся споживач для усунення наслідків заподіяної шкоди, акт виконаних робіт, рахунок за ремонт автомобіля, висновок експертного дослідження, тощо).

Та найголовніше: всі витрати, які понесе споживач, обов’язково повинні бути підтверджені фіскальними чеками, квитанціями щодо придбання пального, за ремонт автомобіля та будь-якими іншими підтверджуючими документами щодо понесених власником автомобіля витрат, які будуть слугувати підставою для компенсації понесених витрат при зверненні з відповідною вимогою до продавця.

Що робити у разі відмови продавця відшкодувати в добровільному порядку завдану автомобілю шкоду?

В такому випадку на підставі статей 15 та 16 Цивільного кодексу України рекомендуємо споживачу звернутись до суду за захистом своїх законних прав. Нагадуємо, що відповідно до статті 22 Закону України «Про захист прав споживачів» захист прав споживачів, передбачених законодавством, здійснюється судом. При задоволенні вимог споживача суд одночасно вирішує питання щодо відшкодування моральної (немайнової) шкоди. Споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов’язані з порушенням їх прав.

Підписуйся і будь в курсі ПОСТІЙНО: https://t.me/dilova_odesa

Консультация специалиста

Календар

Апрель 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930